1. Hallituksen toimintaa pitkällätähtäimellä ohjaavat asiat

Tätä sivua on päivitetty: 6.4.2013 klo 14

Sivu on avattu alunperin: 31.3.2013

Ala- ja rinnakkaissivuja on voitu avata ja päivittää muulloin.

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ja ne voi toimittaa kotisivujen päivittäjälle.

OIKEUDELLINEN HUOMAUTUS

  • Tiedot saattavat olla vanhentuneita tai epähuomiosta virheellisiä. Tarvittaessa tarkista oikeat ja ajankohtaiset tiedot siltä jolle asia kuuluu, ensisijaisesti hallinnolliselta isännöitsijältä tai tekniseltä isännöitsijältä, muutoin esim. taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta, tai turvallisuusasioissa esim. turvallisuusvastaavalta mikäli sellainen on valittu .
  • Kopiointi oikeudet / Copyrights: Asunto Oy Vanha Kaarelantie 7

**************************

HALLITUKSEN TOIMINTAA PITKÄLLÄTÄHTÄIMELLÄ OHJAAVAT ASIAT:

1. HALLITUKSEN TOIMINNAN ORGANISOINTI:

  1. hallituksen pitkäntähtäimen toimintasuunnitelma/strategia: tätä ei toistaiseksi ole
  2. hallituksen vuosityölistat: linkki hallituksen vuosityölistan malli -sivulle
  3. hallituksen vuosityöjärjestykset (tai vuositoimintasuunnitelmat): linkki hallituksen vuosityöjärjestyksen-malli -sivulle
  4. yhtiöjärjestys
  5. yhtiökokousten pöytäkirjat näillä kotisivuilla ja isännöitsijän ylläpitämillä taloyhtiön kotisivuilla
  6. hallituksen kokousten pöytäkirjat/päätökset näillä kotisivuilla (linkki hallituksen kokouksen asiakirjojen mallien pääsivulle) ja isännöitsijän ylläpitämillä taloyhtiön kotisivuilla
  7. kaikki hallituksen nähtäväksi tarkoitetut asiakirjat esim. isännöitsijän ylläpitämillä kotisivuilla

2. TALOYHTIÖN TALOUSASIOIDEN SEURANTA:

  1. taloyhtiön toiminnallisen johdon ja taloushallinnon asioiden pääsivu näillä kotisivuilla
  2. vahvistetut talousarviot, sekä isännöitsijän laatimat kuluvan tai päättyneen tilikauden talousarviovertailut isännöitsijän ylläpitämillä kotisivuilla, ja mahdollisesti näillä kotisivuilla
  3. korjaushankekohtaiset talousarviot ja talousarviovertailut, sekä urakkamaksujen määrien ja maksuaikataulujen suunnitelmat ja maksusuoritusten toteutumisen tositteet

3. TALOYHTIÖN KIINTEISTÖN HUOLLON JA KORJAUSTEN SEURANTA:

  1. taloyhtiön suunnitelmallisen ja ennakoivan kiinteistön hoidon- ja kunnossapidon pitkäntähtäimen strategia/suunnitelma (PTS): tätä ei toistaiseksi ole, alustavia puheita on ollut PTS:n laatimisesta/tilaamisesta esim. 2014
  2. taloyhtiön kiinteistön (pitkäntähtäimen) korjausohjelma: tätä ei toistaiseksi ole, asiaan kannattaa palata varmaankin vasta kun PTS on tehty
  3. taloyhtiön kiinteistön vuosikorjausohjelma: tämä on uusi alustavan keskustelun tasolla oleva asia
  4. remontti-ilmoitukset, esim. isännöitsijän ylläpitämillä taloyhtiön kotisivuilla. Remontti-ilmoitusten, remontti-lupahakemusten, ja remontti-valvonnan osalta hallitusten jäsenen tulee selvittää itselleen, miten niistä asioista on taloyhtiössä sovittu? Onko esim. sovittu niin, että lähtökohtaisesti tekninen isännöitsijä hoitaa nämä asiat, ellei kyseessä ole erityisen poikkeuksellinen osakasremontti tai taloyhtiön kunnossapitovastuulla oleva korjaustarve-asia
  5. erityisten vuosihuolto-/-ja korjaustarveasioiden rästilistan seuranta
  6. kiinteistön ennakoivan ja suunnitelmallisen huollon toteutumisen valvonta ja tarvittaessa kehittäminen
  7. kiinteistön ennakoivan ja suunnitelmallisen korjaamisen toteutumisen valvonta ja tarvittaessa kehittäminen

HUOMIO: EDELLINEN EI OLE VÄLTTÄMÄTTÄ TÄYDELLINEN LISTA HALLITUKSEN TOIMINTAA PITKÄLLÄTÄHTÄIMELLÄ OHJAAVISTA ASIOISTA