1.1.1 25.11.2013 päättynyt huoltosopimus
Tätä sivua on päivitetty: 6.11.2013
Sivu on avattu alunperin: vuonna 2011
Ala- ja rinnakkaissivuja on voitu avata ja päivittää muulloin.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita ja ne voi toimittaa kotisivujen päivittäjälle.
OIKEUDELLINEN HUOMAUTUS
- Tiedot saattavat olla vanhentuneita tai epähuomiosta virheellisiä. Tarvittaessa tarkista oikeat ja ajankohtaiset tiedot siltä jolle asia kuuluu, ensisijaisesti hallinnolliselta isännöitsijältä tai tekniseltä isännöitsijältä, muutoin esim. taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta, tai turvallisuusasioissa esim. turvallisuusvastaavalta mikäli sellainen on valittu
- Kopiointi oikeudet / Copyrights: Asunto Oy Vanha Kaarelantie 7
****************************************************************************************************
SOPIMUS KIINTEISTÖNHUOLLOSTA HUOLTOYRITYKSEN KANSSA
Vikailmoitukset ja huoltopyynnöt voi tehdä huoltoyhtiölle.
Taloyhtiön kiinteistön huollosta vastaa Moxley Oy:
Tiilenlyöjänkuja 7, 01720 Vantaa
huoltomies päiväsaikaan (eng. general maintenance man on normal daytime), puh./tel.. 040-513 0503
24h päivystys (eng. 24-hour on-call-duty, general maintenance man), puh./tel. 0400-469 075, kun on kyse esim. pikaisesti hoidettavasta korjaus- tai huoltotyöstä iltaisin tai viikonloppuisin
Fax: 09-563 6033
sähköposti: moxley@kolumbus.fi
Huoltoyhtiön yhteys- ja talousasia-tiedot YTJ-tietokannassa (Patentti- ja rekisterihallituksen ja verohallinnon yhteinen yritystietojärjestelmä)
***********************************************************************************
YLEISTÄ HUOLTOSOPIMUKSESTA
Taloyhtiön tärkein kiinteistönhoitoa koskeva sopimus on huoltoyrityksen ja taloyhtiön välille solmittu sopimus. Kiinteistönhoidon/-huollon sopimuksella taloyhtiön määrättyjä kiinteistönhoidon ja -huollon tehtäviä on ulkoistettu taloyhtiön ulkopuoliselle asiantuntijataholle, huoltoyritykselle.
Syitä miksi taloyhtiön on hyvä ilmoittaa joitain kiinteistönhoito-/huoltosopimuksen perustietoja omilla kotisivuillaan on, että:
- huoltosopimus määrittelee yksityiskohtaisesti mitä huoltopalveluja taloyhtiö tilaa huoltoyritykseltä. Asukkaiden, osakkaiden, hallituksen jäsenten, isännöitsijän, ja myös jopa huoltoyrityksen työntekijöiden etu on, että huoltosopimus on tarvittaessa nopeasti ja helposti luettavissa, esim. sen tarkistamiseksi mitä huoltotehtäviä kuuluu huoltosopimuksen piiriin, mitkä tehtävät ovat ns. lisätehtäviä/-töitä, ja mistä tehtävistä pitää sopia erikseen?
- huoltosopimukseen kuuluvien erillispalvelujen ja niiden helposti tietoon saaminen palvelee taloyhtiön asukkaita, lisäksi isännöitsijän työ helpottuu kun hänen ei tarvitse käyttää aikaa esim. siihen, että vastaa asukkaiden puhelintiedusteluihin huoltosopimuksen erillispalvelujen yksikköhinnoista.
- huoltosopimusta tulee todennäköisesti useammin, sekä useampi (osakas, ja hallinnon jäsen), luettua ja näin tulee paremmin varmistettua, että huoltosopimus on ajankohtaisesti päivitetty. Että ei kävisi esim. niin, että huoltosopimus unohtuisi mappeihin ja sitä ei päivitettäisi ja uusittaisi esim. silloin kun kiinteistönhuoltoalan tärkeimmät yleiset sopimusehdot olennaisesti muuttuvat, tai muusta ajankohtaisesta huoltotilanteen muutoksesta johtuen.
- taloyhtiö saattaa myös helpommin saada kilpailevilta huoltoyrityksiltä tarjouksia kiinteistönhuollosta kun taloyhtiön kotisivuilla on ilmoitettu perustiedot taloyhtiön tarvitsemasta kiinteistönhuollosta. Vaikka tämä saattaisi vaikuttaa jonkinlaiselta moraalittomalta asenteelta ajatellen kaupallista sopimussuhdetta, mitään juridista onelmaa ei asiaan liity niinkauan kuin huoltosopimuksessa ei olla määritelty ehtoa jonka mukaan sopimuksen julkaiseminen kolmannelleosapuolelle on kiellettyä. Asiassa taloyhtiön kannalta olennaista on, että on taloyhtiön etu pitää huoltosopimus niin sisällöllisesti kuin taloudellisesti kilpailukykyisenä: huoltosopimuksen julkaiseminen kotisivuilla todennäköisesti edistää kilpailevien huoltosopimustarjousten saamista, lisäksi se saattaa myös jopa edistää yleistä hyvää huoltosopimustapaa ja huoltoalan sopimuskäytäntöjä esim. sitä kautta, että muut huoltoyritykset saattavat näin parantaa palvelujensa laatua. Taloyhtiö ottaa vastaan kilpailevia huoltosopimustarjouksia ympäri vuoden, ja ne voi toimittaa esim. taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle, tai taloyhtiön kotisivujen päivittäjälle.
TALOYHTIÖMME KIINTEISTÖNHUOLTOSOPIMUKSEN PERUSTIEDOT
SOPIMUKSEN KOHDE JA SOPIJAPUOLET
(Sopimuksen kohde ja sopijapuolet on tässä kotisivuilla yksilöity tarkemmin kuin alkuperäisessä sopimuksessa. Sisällöllisesti mitään eroa ei kuitenkaan ole alkuperäisen sopimuksen ja kotisivujen tietojen välillä. Kuitenkin, kun alkuperäistä huoltosopimusta seuraavan kerran päivitetään, olisiko syytä silloin tarkentaa myös näitä tietoja? (Kotisivujen päivittäjän huomautus.))
Sopimuksen kohde: Asunto Oy Vanha Kaarelantie 7
Sopijapuolet:
A) Tilaaja: Asunto Oy Vanha Kaarelantie 7.
Osoite: Vanha Kaarelantie 7, 01610 Vantaa
Yhteyshenkilö: Hallituksen puheenjohtaja (sopimuksen allekirjoituken ajankohtana)
B) Toimeksisaaja: Moxley Oy
Osoite: Putouskuja 1 C, 01600 Vantaa
Puh: 0400-469 075
SOPIMUSTEHTÄVÄT JA JOITAIN SOPIMUSHINTOJA
(Sopimushintoja ei välttämättä ilmoiteta julkisesti, vaan ne saa tietää kysymällä isännöitsijältä. Mutta, jos sopimusosapuolille sopii, niin ne tiedot voidaan ilmoittaa täälläkin. (Kotisivujen päivittäjän huomautus.))
HUOLTOTEHTÄVÄT
Valvoo kiinteistöä yleensä ja sen laitteita ja alueita sekä korjaa viat tai ilmoittaa ne korjattaviksi.
- Huoltaa osakeyhtiön koneet ja laitteet sellaisia lukuunottamatta, joiden käsittely on riippuvainen erityisluvista tai joiden huolto on järjestetty eri sopimuksin.
- Hoitaa ja puhdistaa osakeyhtiön lämpö- ja vesilaitteet, säätää lämmityksen osakeyhtiön kanssa. Säätää lämpimän veden sekä pitää lämmönjakohuoneen siistinä.
- Tiivistää vesihanat ja venttiilit, avaa tukkeutuneet hajulukot ja pitää kunnossa WC:n huuhtelulaitteet, voitelee pumppujen ja moottorien laakerit, vaihtaa tiivisteet sekä valvoo lämpö- ja vesijohtojen kuntoa.
- Huolehtii ilmastointilaitteiden, lämminilmapuhaltimien ja jäähdytyskoneiden toiminnasta ja kunnosta sekä niitä säätelevistä ajastimista.
- Hoitaa (voitelee ja rasvaa) yleisessä käytössä olevat lukot, saranat ja ovensulkimet kahdesti vuodessa. Hoitaa ulko-ovien ovilukot tarpeen mukaan. Vaihtaa yleisissä tiloissa olevien särkyneiden lamppujen, lampunkupujen ja varokkeiden tilalle uudet. Kiertää kahden viikon välein tarkistamassa että yleisten tilojen valaistus on kunnossa. Asukkaat infoavat huoltoyhtiötä, häkkivarastossa ja pyöräkellarissa tarvittavista huoltotoimenpiteistä.
- Valvoo yleisten tilojen ja niiden ikkunoiden ja ovien kuntoa ja suosittelee ajankohtaiset vuosi- ym. korjaustoimet. Huolehtii yleisten tilojen avaimista. Tekee kiinteistökatselmuksen yhtiön edustajien kanssa kerran vuodessa.
- Hankkii töissä tarvittavat varaosat, tarvikkeet veloittaa käytön mukaisesti tai vaihtoehtoisesti ostaa tarvikkeet taloyhtiön laskuun. Pitää huoltokirjaa asuntokohtaisesti alkaen 1.1.2007. Yhtiölle kuuluvat toimenpiteet kirjataan korjauspisteittäin. Mahdollisuuksien mukaan tehdään sopimukset, sähkömiehestä, putkimiehestä, lukkosepästä ja tarpeen mukaan muistakin ammattimiehistä jotta saadaan ammattimiesten aiheuttamat kulut mahdollisimman edullisesti.
- Huolehtii pihojen ja pihoille johtavien teiden puhtaanapidosta ja tontilla olevien roska-astioiden tyhjentämisestä, sekä osakeyhtiölle kuuluvasta kadun puhtaanapidosta.
- Auraa kulkuväylät kadulle, pihoille ja autopaikoitusalueille sekä tarpeen vaatiessa hiekoittaa ne, pitää tomutuspaikat ja sisäänkäynnit lumesta vapaana klo 07.00 mennessä.
- Huolehtii roskahuoneiden puhdistuksesta.
- Leikkaa ja hoitaa nurmikot.
- Valvoo, että osakeyhtiön yleisiä järjestyssääntöjä noudatetaan ja mahdollisuuksien mukaan sitä ettei portaissa tai muissa yleisissä tiloissa säilytetä tavaroita, eikä pihoilla oleskele asiaankuulumattomia henkilöitä.
- Huolehtii yleisinä liputuspäivinä Suomen lipun nostamisesta ja laskemisesta.
- Ylläpitää huoltotoimen päivystyspalvelua ympäri vuorokauden.
- Avaa asukkaille pääsyn huoneistoonsa yleisavainta käyttäen eri korvausta vastaan.
- Edellä mainitut huoltotehtävät suoritetaan tässä huoltosopimuksessa esitetyin ehdoin sekä pyydettyinä ajankohtina.
(Tekstin tummennuskorostukset ovat kotisivujen päivittän tekemiä)
LISÄTYÖT (Kaikkia summia ei toistaiseksi ilmoiteta kotisivuilla. Ne saa tietoon isännöitsijältä tai huoltoyritykseltä.(Kotisivujen päivittäjän huomautus.))
- Huoltoyhtiö suorittaa huoltoehtoihin sisältymättömiä kiinteistön korjaus ja kunnossapitotöitä osakeyhtiön tilauksen mukaisesti (summa) euroa/h Alv 22%
- Kiinteistönhuoltotraktori Wille 455 käyttö huoltoehtoihin sisältymättömiin konetöihin à (summa) euroa/h Alv 22%
- Asukkaiden ovien avaaminen klo 07.00-16.00: 10euroa, päivystyksenä 20euroa,-
- Liputus asukkaan pyynnöstä: 20euroa
- Siunausliputus taloyhtiön laskuun: 25euroa
- Kaikki hinnat sisältävät alv:n
- Lisätöistä sovittava isännöitsijän kanssa joista hän informoi hallitusta
VASTUU
Huoltoyhtiö on korvausvelvollinen toimessaan osakeyhtiölle tahallisesti tai tuottamuksellisesti aiheuttamastaan vahingosta niin taloudellisesti kuin muustakin, tätä varten huoltoyhtiö ylläpitää vastuuvakuutusta.
Ylivoimainen este vapauttaa huoltoyhtiön tehtäviensä suorittamisesta siinä tapauksessa ja määrin kun se on mahdotonta tai johtaa kohtuuttomuuksiin, ylivoimaisena esteenä pidetään luonnonvoimia, tulipaloa, lakon, työsulun, kapinan, onnettomuuden, ilkivallan, viranomaisten toimenpiteiden tai muiden edellisiin verrattavien tapausten aiheuttamaa estettä, jota huolyhtiön vallassa olevin toimenpitein ei ole voitu torjua.
IRTISANOMINEN
Sopimuksen irtisanomisaika kummallekin sopijapuolelle: 3 kk.
HUOLTOMAKSU
Huoltotyökorvaus laskutetaan kalenterikuukausittain kuluvan kuun ensimmäisenä päivänä.
Huoltomaksun määrä: (summaa ei ilmoiteta kotisivuilla) euroa/kk alv 22% + 2,5% korotus 2007
Summa tarkistetaan vuosittain yleisen kustannustason mukaiseksi.
VOIMASSA
Toistaiseksi.
SOPIMUKSEN PÄIVITTÄMINEN
Päivitetty: 8.12.2006
ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN
Huoltosopimusta koskevat tulkinnat ja erimielisyydet pyritään selvittämään ensisijaisesti sopimusosapuolten keskinäisin neuvotteluin. Erimielisyydet joita ei voi sopia osapuolten välisissä neuvotteluissa, ratkaistaan Vantaan käräjäoikeudessa.
ALLEKIRJOITUKSET
Paikka ja aika: Vantaa 8.12.2006
Tilaaja: Hallituksen puheenjohtaja / Asunto Oy Vanha Kaarelantie 7
Toimeksisaaja: Toimitusjohtaja / Moxley Oy