TALOYHTIÖN TALKOOT

Tätä sivua on päivitetty: 10.7.2013

Sivu on avattu alunperin: 30.3.2013

Ala- ja rinnakkaissivuja on voitu avata ja päivittää muulloin.

Kaikki kommentit ovat tervetulleita ja ne voi toimittaa kotisivujen päivittäjälle.

OIKEUDELLINEN HUOMAUTUS

************************************************************************

OHJEITA TALKOIDEN JÄRJESTÄMISESTÄ JA TALKOISIIN OSALLISTUMISESTA

Taloyhtiön talkoot on toteutettava suunnitellusti ja valvotusti. Lisäksi toivottavaa on kerätä talkoiden toteutuksesta palautetta mm. sitä ajatellen, että talkoo toimintaa voidaan kehittää.

TALKOIDEN SUUNNITTELU

Talkoiden suunnittelu alkaa varsinaisesti taloyhtiön hallituksen päätöksestä.

Suositeltavaa on, että hallitus päättää ensiksi valita talkoiden suunnittelusta, organisoimisesta ja valvonnasta vastaavan henkilön/henkilöt, jonka / joiden (ainakin yhden) olisi hyvä olla hallituksen jäsen.

Nämä valitut henkillöt tämän jälkeen laativat kirjallisen suunnitelman talkoiden organisoimisesta, sekä talkoobudjetin.

Kun nämä on laadittu, päättää hallitus niiden hyväksymisestä, ja talkoiden järjestämisestä.

TALKOIDEN TOTEUTUS JA VALVONTA

Talkoot tulee toteuttaa hallituksen hyväksymän suunnitelman ja budjetin mukaisesti.

Talkoot tulee valvoa: valvonta vastuu kuuluu lähtökohtaisesti niille, jotka hallitus on valtuuttanut organisoimaan ja valvomaan ko. talkoot.

TALKOIDEN PALAUTE

Talkoista on suotavaa kerätä palautetta, jotta talkoiden järjestämistä pystytään kehittämään.

Palautteen keruun organisointi jää yleensä talkoiden suunnittelijoiden ja valvojien vastuulle.

ASIAAN LIITTYVIÄ LINKKEJÄ