LUONNOS TALOYHTIÖN (PITKÄN TÄHTÄIMEN) VIESTINTÄSUUNNITELMAKSI
Tätä sivua on päivitetty: 15.7.2013
Sivu on avattu alunperin: 15.7.2013
Ala- ja rinnakkaissivuja on voitu avata ja päivittää muulloin.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita ja ne voi toimittaa kotisivujen päivittäjälle.
OIKEUDELLINEN HUOMAUTUS
- Tiedot saattavat olla vanhentuneita tai epähuomiosta virheellisiä. Tarvittaessa tarkista oikeat ja ajankohtaiset tiedot siltä jolle asia kuuluu, ensisijaisesti hallinnolliselta isännöitsijältä tai tekniseltä isännöitsijältä, muutoin esim. taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta, tai turvallisuusasioissa esim. turvallisuusvastaavalta mikäli sellainen on valittu .
- Kopiointi oikeudet / Copyrights: Asunto Oy Vanha Kaarelantie 7
*********************************
TILANNEKUVA:
- luonnosta ei ole vahvistettu hallituksessa
- taloyhtiöllä ei ole viestintäsuunnitelmaa
- taloyhtiöllä ei ole päätöksiä viestintäsuunnitelman laatimisesta
**********
1. TALOYHTIÖN VIESTINNÄN TAVOITTEET
2. TALOYHTIÖN VIESTINNÄN KESKEISET KOHDERYHMÄT
Asiasta riippuen:
- Hallitus
- Osakkeenomistajat
- Käyttäjät: asukkaat, vieraat
- Taloyhtiön kiinteistön hoidosta vastaavat, (huoltoyritys, tekninen isännöitsijä (ja/tai isännöitsijä), siivouksesta vastaava, jätehuoltoyritys) sekä muut olennaiset taloyhtiölle palveluja tarjoavat tahot
- Talosuojelusta vastaavat, tarvittaessa pelastustoimista vastaavat viranomaiset
- Viranomaiset
- Erityiskohderyhmänä uudet asukkaat, jotka vaativat erityishuomiota.
3. TALOYHTIÖN VIESTINNÄN TÄRKEIMPIÄ SISÄLTÖJÄ
- Yhtiön tavoitteet ja strategia, sekä pitkäntähtäimen suunnitelmat
- Yhteystiedot: mihin otetaan yhteyttä eri asioissa
- Minkälaiset palvelut taloyhtiöllä on isännöinnissä, teknisessä isännöinnissä, huollossa, siivouksessa, vartioinnissa jne.
- Yhtiökokouksen päätökset
- Hallituksen päätökset (asiat, jotka voidaan julkisesti julkaista)
- Talousasiat, yhtiön taloudellinen tilanne
- Rakennusten kunto, kuntoarvioiden ja tutkimusten tulokset
- Tehdyt, nyt toteutettavat, sekä yhtiökokouksen päättämät valmisteilla olevat tulevat huomattavat korjaukset tai muutostyöt.
- Energian kulutustiedot ja energiansäästöohjeet
- Jätteiden lajitteluohjeet
- Turvallisuusohjeet
- Yhteisten tilojen käyttöohjeet
- Taloyhtiön palvelut (autopaikait, kuivaushuoneet, avaintilaukset, säilytystilat, kerhotila, jne)
- Talkoot
4. TALOYHTIÖN VIESTINNÄN MUITA MAHDOLLISIA SISÄLTÖJÄ
5. TALOYHTIÖN VIESTINTÄKANAVAT
- Taloyhtiön verkkosivut (nettisivut / kotisivut)
- Isännöintiyrityksen verkkosivut
- Porraskäytävien ilmoitustaulut
- Sähköposti
- Tekstiviestit
- Huoneistoihin jaettavat tiedotteet
- Kirjeposti
- Asukaskokoukset
- Hallituksen/isännöitsijän kyselytunti (mahdollista pitää esim. hallituksen kokouksen tai asukaskokouksen yhteydessä)
- Asukaskansio
- Asukasopas
- Asukas-tv, jos sellainen on
6. MILLOIN TALOYHTIÖ VIESTII?
7. TALOYHTIÖN VIESTINVIEJÄT
Kysymyksiä:
- Kuka, tai ketkä, vastaavat taloyhtiön viestinnästä?
- Miten viestintää koskevasta vastuunjaosta on sovittu?
- Miten viestinnästä on sovittu isännöintisopimuksessa?
8. MITEN TALOYHTIÖ VARMISTAA, ETTÄ KOHDERYHMÄ HUOMAA VIESTIN?
9. MITEN JA MILLOIN TALOYHTIÖN (PITKÄN TÄHTÄIMEN) VIESTINTÄSUUNNITELMAA PÄIVITETÄÄN