Keneen otan yhteyttä

ISÄNNÖITSIJÄ hoitaa taloyhtiön hallinnollisia ja taloudellisia tehtäviä. Voit tehdä isännöitsjälle asiakirjatilaukset.

  • Isännöisijä on Kalle Bühler, gsm. 0500 410906 ja email: kalle.buhler@gmail.com Tekninen isännöitsijä Antti Mikkonen 044 3640682 ja antti.mikkonen@amrak.fi.

KIINTEISTÖN HOITO- JA HUOLTOYRITYS hoitaa taloyhtiön kunnossapitoon liittyviä asioita, siivousta ja teknisen huollon palveluja. Vikailmoitukset ja huoltopyynnöt voi tehdä huoltoyhtiölle. Myös muutoilmoitukset ja talonkirjaotteet.


HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJAAN ja taloyhtiön hallitukseen voit ottaa yhteyttä silloin, kun asia koskee esimerkiksi isännöintiyrityksen toimintaa tai taloyhtiön asioita, jotka eivät kuulu isännöitsijälle tai huoltoyhtiölle.

  • Matti Spoof, 040 539 8347, sähköposti: matti.spoof@gmail.com

HISSIEN HUOLTO

  • Kone Hissit Oy, kunnossapito ja vikapalvelu
  • päivystys 24 h, puh: 0800 15063 tai varanumero 0800 144 774

KAAPELI-TV-asiat ja vastikeperusteinen laajakaista

  • Telia
  • Henkilöasiakkaiden asiakaspalvelu, puh: 020 690400 (ark. 08 - 18 ja la 09 - 16.30)
  • Yritysasiakkaiden asiakaspalvelu, puh: 020 693693 (ark. 08 - 16.30)

AUTOPAIKAT

  • Ruoholahden pysäköinti Oy: http://www.ruoholahdenpysakointi.fi/
  • Realia Isännöinti Oy Sähköposti: ruoholahden.pysakointi@realia.fi
  • Pysäköintipaikkojen tiedustelut: puh. 010 228 1093

TOIMINTAOHJE ASUKKAILLE:

Taloyhtiön kiinteistöön tai omaan asuntoon liittyvissä hallinnollisissa tai juridisissa yms. asioissa osakkaiden/asukkaiden tulee ensi sijassa ottaa yhteyttä KEP:n isännöitsijään. Ja taloyhtiön kiinteistöissä tai omassa asunnossa ilmeneviin vikoihin, korjaustarpeisiin ja vesi- tai muihin vahinkoihin liittyvissä asioissa osakkaiden/asukkaiden tulee ensi sijassa, ja mahdollisimman pian, ottaa yhteyttä suoraan KEP:n kiinteistöhuoltoyhtiö Stadin Talkkareihin. As Oy:ssä toimitaan 25.4.2019 yhtiökokouksen päätöksen mukaan Kiinteistöliiton vastuujakotaulukon v. 2019 määritysten mukaisesti, ja Stadin talkkarit ottaa kulloinkin osakkaan/asukkaan yhteydenoton jälkeen käsillä ole-vassa asiassa ensi sijassa kantaa kuuluuko kunnossapitovastuu taloyhtiölle vai osakkaal-le/asukkaalle. Stadin talkkarit ovat tarvittaessa yhteydessä As Oy:n hallitukseen ja/tai isännöitsijään ennen korjaustoimenpiteisiin ryhtymistä. Muiden tässä asukastiedotteessa todettujen palveluntuottajien asioissa asukasta kehotetaan ottamaan suoraan yhteyttä ao. palveluntuottajaan (ks. yhteystiedot tässä asukastiedotteessa). Jos kävisi niin, että asiat eivät etenisi jonkun palveluntuottajan kanssa, osakas/asukas voi halutessaan ottaa yhteyttä As Oy:n isännöitsijään ja/tai hallitukseen.

Hallituksen tehtävänä on yhtiökokouksen valitsemana luottamuselimenä huolehtia ja vastata As Oy:n taloudesta, kunnossapidosta sekä pitkäjänteisestä kehittämisestä, omaisuuden hoidosta ja As Oy:n 24.4.2013 yhtiökokouksessa hyväksytyn kiinteistöstrategian toteutumisesta. Hallituksen tehtävä on myös huolehtia As Oy:n yhtiökokouksen ja hallituksen itsensä tekemien päätösten toteutumisesta, ts. valvoa, että As Oy:n hallituksen valitsema isännöitsijä panee täytäntöön em. toimielinten tekemät päätökset. Hallituksen tulee myös huolehtia ja valvoa, että As Oy:n kirjanpito, varainhoito ja hallinto on asianmukaisesti järjestetty ja että ne täyttävät sekä As Oy -lain että As Oy:n osakkaiden odotukset.

Isännöitsijän tehtävänä on huolehtia yhtiön juoksevasta hallinnosta ja yhtiön tehtävien hoidosta As Oy -lain ja solmitun isännöintisopimuksen mukaisesti. Isännöitsijä mm. valvoo, että lainsäädäntöä noudatetaan ja osakkaiden tasapuolinen ja yhdenvertainen kohtelu toteutuu. Isännöitsijän tehtävä on ajaa taloyhtiön etua sekä kantaa vastuuta taloyhtiön hallinnosta yhdessä As Oy:n hallituksen kanssa. Käytännössä isännöitsijän tulee lisäksi huolehtia, että yhtiökokouksen ja hallituksen päätökset toteutetaan, taloyhtiön ostopalveluiden kustannus- ja laatutaso on kilpailukykyinen, ostopalvelujen toimivuus on hyvä ja, että KEP:n varainhoito, kirjanpito ja hallinto hoidetaan hallituksen tekemien linjausten mukaisesti.

Kiinteistönhuoltoyhtiön tehtävänä on vastata As Oy KEP:n ja T:mi Stadin Talkkareiden kiinteis-tönhuoltosopimuksen toteutumisesta, kiinteistön yleishuollosta (= mm. ympärivuorokautinen päivystys, ovien avaukset ja asukkaiden vikailmoitusten vastaanotto), yhteisten tilojen siivouksesta, ulkoalueiden hoidosta, lumitöistä. liukkauden torjunnasta ja lumenpudotuksesta yms., LVIS -yleishuollosta, sähkölaitteista (= mm. kiinteistön valaistuksesta kiinteistön yhteisissä tiloissa ja piha-alueella ), vesi- ja viemärijärjestelmistä (= esim. WC:n huuhtelulaitteiden tiivisteiden vaihto ja lattiakaivojen ja viemäreiden avaus), lämmitysjärjestelmän toimivuudesta ja vuodenaikakohtaisista säädöistä/asetuksista yms. Kiinteistönhuoltoyhtiö Stadin Talkkarit on lisäksi ilmoittanut, että se on valmis ehtiessään tekemään taloyhtiön vastuiden ulkopuolelle jääviä, huoneistoihin liittyviä pikkukorjauksia, osakkaan/asukkaan ja kiinteistöhuoltoyhtiön keskenään sopimaa korvausta vastaan (= Ks. A - D rappujen ilmoitustauluilla oleva vastuunjakotaulukko). Kiinteistönhuoltoyhtiö edistää KEP:n kiinteistöjen ja piha-alueen hoitoon liittyviä asioita yhteistyössä isännöitsijän, As Oy:n hallituksen ja KEP:n käyttämien palveluntuottajien kanssa. Kiinteistönhuoltoyhtiön sopimuksen toteutumisesta As Oy:n hallitukselle vastaa KEP:n isännöitsijä.